מהי אבקת ספירולינה כחולה?

אבקת ספירולינה כחולה לגמרי היא אצה שמצטרפת אל קו המוצרים שיש לאצת הספירולינה הכחלחלה-ירוקה והמוכרת להציע לנו, בואו נכיר אותה.

צילום: מאגר תמונות 123RF

אבקת ספירולינה כחולה בדומה מאוד לאצת הספירולינה הכחלחלה-ירוקה שאנו מכירים, שופעת גם היא בויטמינים רבים מקבוצת ה- B, מינרלים ונוגדי חמצון.

האבקה הכחולה היא תמצית מרוכזת של הפיגמנט החלבוני המצוי באצת הספירולינה הנקרא פיקוצאנין (Phycocyanin), נגזרת חלבונית זו כשהיא מרוכזת היא מסייעת בוויסות חילוף חומרים של אנזימים הנקראים פורטאזות – שתפקידם הוא פירוק יעיל של חלבונים לאבני בניין בסיסיות, חומצות אמינו.

מה שזה אומר עבורנו בשפה פשוטה – אבקת ספירולינה כחולה מופקת בתהליך ייחודי מאצת הספירולינה הירוקה-כחלחלה והמוכרת, תהליך זה מרכז ומתמצת את חלבון הפיקוצאנין בעל נוגדי החמצון הרבים, המוכח כאנטי-דלקתי, מסייע בוויסות וחיזוק המערכת החיסונית ותורם רבות לתחושת חיוניות ואנרגטיות.

 

מאפיינה הבולטים של ספירולינה כחולה:

• אבקה בעלת צבע כחול עז ויפייפה

• בעלת חלבון גבוה – 70%-60% חלבון E18 (פיקוצאנין)

• ללא ריח של דגים (לעומת מוצרי ספירולינה אחרים)

• 100% מסיסה במים

צילום: מאגר תמונות 123RF


אבקת ספירולינה כחולה - במה היא טובה לנו?

מהות הפיקוצאנין באבקה הכחולה היא תמצית הספירולינה הכחלחלה- ירוקה המוכרת, ואיכות הספירולינה בהחלט נמדדת בכמות הפיקוצאנין המצוי בה, כך שתימצות הספירולינה לאבקה כחולה זו, זה מה שהופך אותה לתוספת נהדרת ונוספת מבית האצה-ספירולינה הפופולרית שזוכה לתשבוחות תזונתיות רבות מבחינת תוסף תזונה עשיר בחלבונים.

גם כאן, שימוש באבקת ספירולינה כחולה נמצא שנוגדי החימצון הרבים הקיימים בה יסייעו בתהליכי אנטיאיג'ינג, אנטי דלקתית ונוגדת כאב, מסייעת בתהליכי התאוששות לאחר מאמץ פיזי ובהחלט האבקה יכולה לשמש כתוסף תזונה למתאמנים וספורטאים, מסייעת בהגברת אנרגיה ויש המדווחים על תחושת עירנות וחיוניות כבר בתחילת השימוש, שימוש מותאם ומדוד יסייע בתהליכי ניקוי רעלים מהגוף, תמיכת המערכת החיסונית בזמן אלרגיות עונתיות, תמיכה בהובלת חמצן לשרירים ושמירה על בריאות וגמישות המפרקים.

יכולת הספיגה של הפיקוצאנין היא טובה דיה ומספקת תוספת חלבונית נחוצה המתאימה לספורטאים, צמחוניים וטבעוניים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


גם טובה, גם בריאה, גם יפה וגם 100% צבע מאכל טבעי?

לא די ביתרונותיה הבריאותיים של של האבקה הכחולה, הפיקוצאנין לגמרי יכול לשמש אתכם כצבע מאכל טבעי 100, בעל יתרונות תזונתיים, ללא טעם ניכר של אצות ולהעניק למגוון מזונות בעיקר קינוחים גוון ייחודי ובלתי רגיל.

 

באילו מזונות תוכלו לשלב את אבקת הספירולינה הכחולה?

  • שייקים ומיצים
  • קערות סמוד'יס
  • גלידות וקרטיבים
  • קינוחים – הכי מומלץ בקינוחי רואו (RAW)
  • סלטים
  • וכל מה שעולה לכם בדמיון.

 

אף יש כאלו המוסיפים את אבקת הספירולינה הכחולה והנהדרת הזו גם למוצרי קוסמטיקה בזכות נוגדי החמצון הרבים הקיימים בה.

לסיכום: אם אתם חובבי אצת ספירולינה, הנה עוד דרך נהדרת לשלב את ספירולינה בחייכם ולהינות מריכוז מוגבר של חלבון חיוני שניתן לשימוש בכל העולה לרוחכם, הכמות היומית המומלצת של אבקת ספירולינה כחולה היא רבע כפית ביום.