10 טיפים לאורח חיים בריא

אימוץ הרגלים חדשים לפעמים יכול להיות מאתגר, אך אם בכל פעם נאמץ הרגל אחד ונתמיד בו עד שיהפוך לחלק מאיתנו ומהיומיום שלנו, נוכל להתקדם ולאמץ הרגל חדש ונוסף שאותו נרצה להוסיף אל חיינו ואל סל הכלים שלנו. הסוד הוא בהתמדה ובלהיות טובים ועדינים עם עצמנו. במאמר זה אכתוב 10 טיפים להרגלים יחסית קלים שיכולים להיטיב בחייכם וליצור שגרה נינוחה ובריאה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

הקפידו לשתות מים

אין סוף מאמרים נכתבו על מים ועל כמה הם נחוצים לגוף, חשיבותם של כמות מים מספקת בגופינו היא רבה וחשובה עבור תפקוד תקין ורציף של כל מערכות הגוף. לפעמים כאבי ראש זניחים, לחץ ועייפות הם סך הכול תוצאה של חוסר בנוזלים. טריק פשוט הוא – לשתות כוס מים בכל שעתיים-שלוש במהלך היום, משמע שתספקו לגוף בין 13-8 כוסות ביום שהן בערך בין 2.5 ליטר ל-3 ליטר, בערך אותה כמות מים שהגוף מאבד במהלך היום דרך הפרשות הגוף.

השתדלו לפתוח את הבוקר עם כוס אחת של מים או שתיים, שתו לאט, זאת מקלחת פנימית נהדרת לתחליתו של יום לפניי שאנחנו מעמיסים על הגוף קפה/תה ומזון. טיפ נוסף שעושה פלאים ויכול לעזור באכילה בכמות מתונה ונכונה יותר לצרכי הגוף, כשיש תחושת רעב והבטן מקרקרת, ממש לפניי שקופצים על האוכל נסו לשתות כוס מים לאט לאט, תחושת הרעב תירגע מעט ותוכלו לגשת אל הארוחה בצורה רגועה יותר שתאפשר לגוף לעכל באופן נינוח יותר.

האם אתם ישנים מספיק?

חשוב שנקפיד על מספיק שעות שינה על מנת שהשינה שלנו תהיה איכותית ולא רק לחכות לסופי שבוע. שינה מספקת ואיכותית נעה בין 7-9 שעות שינה ובכך הגוף יוכל להתמלא באנרגיה לה הוא נחוץ לתפקוד היומיומי. שינה לא איכותית ולא מספקת יכולה לגרום לעייפות מצטברת והיווצרות מחלות. נסו להתכונן לשינה לפחות שעה לפניי שאתם נכנסים למיטה, עמעמו אורות והרחיקו מכם מכשירים טכנולגיים, קריאת ספר במיטה או מדיטציה בישיבה או בשכיבה יעזרו לכם להיכנס לעולם החלומות בצורה רגועה ונעימה יותר.

צילום: Pixabay | מאתר תמונות Pexels


מה עם תזונה? מזון הוא הדלק שלנו, כדאי שנשים לב למה שנכנס לנו לגוף.

לכל אדם יכולים להיות צרכים תזונתיים שונים והעדפות תזונתיות שונות, בין אם אתם אוכלי בשר ודגים, צמחוניים שאוכלים מוצרי חלב או טבעוניים, חשוב שתקפידו על תזונה נקייה ממזונות מעובדים וכמה שיותר להקפיד על ירקות ופירות בצורתם הטרייה והגולמית, אפויים או מאודים, אגוזים, קטניות, פחמימות מורכבות ודגנים. תזונה היא הדלק שלנו לתפקוד תקין ומניעת מחלות.

הליכה יומית לשיפור המצב הרוח וחיבור לגוף.

בין אם יש לכם שגרה ספורטיבית כזו או אחרת ואתם מתאמנים או שלא, כדאי מאוד להוסיף 60-30 דקות להליכה יומית, רצוי ללא מכשיר הפלאפון, רק אתם עצמכם או בחברה טובה, פשוט ללכת ולהרגיש את גופכם נע, ללא מטרה, זה יכול לשפר מאוד את מצב הרוח ולהרגיע את מערכת העצבים, בעיקר מבטיח תנועה יומית, מינימילית וחיונית. אם בחרתם לאמץ כלב למשל, כנראה שתלכו יותר מ-60 דקות היום, מספר פעמים ביום ולגמרי הרווחתם.

מקלחת שמש

קחו לכם 10-5 דקות בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים כשהשמש פחות קופחת, עצמו את העיניים ותנו לשמש לשטוף את הפנים ולהיספג פנימה דרך העור. גם בחורף כשקר מוטב לנצל את קרנייה של השמייה ולהינות מויטמין D. חשיפה מבוקרת לשמש גם משמחת אותנו ומשפרת את מצב הרוח.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


כמה אתם משתמשים במכשירים טכנולוגיים?

הם כבר חלק מאיתנו ונראה שלא ילכו לשום מקום אז אולי כדאי שנפתח מערכת יחסים יחסית בריאה וכמה שפחות תלותית במכשירים אלו? שימו לב למתי, כמה ואיך אתם צורכים את השימוש במחשב או בטלפון החכם, נסו להזכיר לעצמכם דברים נוספים שחשובים לכם לעשות ולא לשרוף כל כך הרבה שעות מהיום בבהייה וגילול ממושך ללא הכרה.

אל תסמכו על כל דיאטה טרנדית

נכון כולנו ברמה כזו או אחרת רוצים להיות בריאים ולהיראות טוב, אך כדאי לזכור שלא כל דיאטה מתאימה לכל אחד וכיום ניתן למצוא באינטרנט שפע של אפשרויות תזונה שלאו דווקא מתאימות לנו, חשוב שנבדוק את המקורות שמהם אנחנו לוקחים מידע וגם ללמוד להכיר את הגוף שלנו ואת הצרכים שלו. אם כן נדרשת דיאטה, מעבר למה שקוראים, אולי שווה לבקר תזונאי/ת מוסמכ/ת או נטורפטת/ית מוסמכ/ת ולהתאים תפריט תזונתי שמתאים לכם באופן אישי.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


מצאו משהו שמשמח אתכם ותתמידו

למען בריאות נפשכם והנפש היצרתית בכם, מצאו דבר מה שאתם עושים רק עבור עצמכם, שמשמח את ליבכם ומרומם אתכם. תחביב קטן שלאו דווקא תלוי בהרווחת כסף או מטרה מסויימת, המטרה היחידה היא זמן איכותי שלכם עם עצמכם.

עשו דברים בהדרגה ובהתמדה

לפעמים ממש מתחשק לנו לראות תוצאות מידייות, להתחיל להתעמל בבת אחת, להתחיל דיאטה חדשה בין לילה, אך האמת שברוב הזמן כנראה שתגלו שדברים שמתחילים בבית אחת, לא מחזיקים מעמד ומסתיימים במהרה ואיתם האכזבה. כדאי להתחיל צעד צעד ולאט לאט, למשל אם אתם רוצים להתחיל להכניס פעילות גופנית כחלק מהרגלים חדשים בחיים כדאי להתחיל 10 דקות ביום לתרגול/אימון ולהתמיד בכל יום, לאחר שבוע להעלות ל-20 דקות כל יום במשך שבוע וכן הלאה. תקף לגביי כל החלטה ובחירה שתקחו בחיים, צעדים קטנים מביאים תוצאות גדולות בטווח הארוך.

דאגו להיות בסביבה טובה ולהקשיב לעצמכם

פיתוח וחיזוק הסמכות הפנימית שלנו בקבלת החלטות חשובה מאוד לבריאותנו הנפשית וחשוב שגם סביבתנו תהיה כזו שמתאגרת ומעודדת אותנו להקשיב לעצמנו.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos