ספירולינה לספורטאים ומתאמנים – תוסף תזונה שממש יתמוך בפעילות הספורטיבית שלכם

אצת הספירולינה היא חומר גלם שופע בערכים תזונותיים כולל כל החלבונים שכל ספורטאי ומתאמן מבקשים לעצמם. ספורטאים ומתאמנים רבים הרבה פעמים נמצאים בחיפוש אחר תוספי מזון או מקורות מזון שישלימו את החסרים התזונתיים בגופם שיכולים להיווצר לאחר פעילות גופנית מאומצת, בעיקר בענפי הסיבולת, או ירצו פשוט לחזק את גופם במהלך שגרת האימונים להימנע מחוסרים ולתמוך בפעילות תקינה של הגוף ובטח גם בתהליכי פירוק טבעיים בגוף. אצת הספירולינה המופלאה עונה על צרכים אלו ובהחלט לא מפתיע שנהייתה יותר ויותר מוכרת גם בעולם בספורט, בואו נגלה למה בעצם. ישנם כל כך הרבה תוספי מזון ומקורות מזון שמבטיחים את יעילותם בקרב ספורטאים ומתאמנים ובאמת הרבה מהם טובים, אז למה ואיך אצת הספירולינה הצליחה לכבוש גם את השדה הספורטיבי ולהיות נחשקת כל כך ?

צילום: מאגר תמונות 123RF

נתחיל באחת מהסיבות הנפוצה ביותר לגביי הספירולינה והלא היא מקור חלבוני מלא ועשיר

נתונים אלו מתייחסים לאצת ספירולינה טרייה שניתן להשיג היום בשוק ובחנויות טבע ובריאות.

אצת ספירולינה טרייה (כזו שהוקפאה בעודה טרייה ללא שום תוספות ועיבודים), היא אצה בעלת למעלה מ-65% של חלבון מלא ועשיר שמורכב למעשה מכל חומצות האמינו, אבני הבניין של יצירה ובניית חלבון.

חשיבותם של חומצות אמינו חיוניות ובטח לספורטאים ולמתאמנים הן רבות והן בשל יכולתם לתמוך בהתאוששות השרירים והגידים לאחר פעילות ספורטיבית מאומצת ולבנייה והתחדשות של רקמות בגוף.

בזכות החלבונים הנהדרים שיש בה, צריכה קבועה ונכונה של האצה תסייע גם בבניית מסת שריר.

צילום: מאגר תמונות 123RF


מינרלים וויטמינים

אצת הספירולינה מכילה הרבה מנפלאות המינרלים להם הגוף זקוק כמו סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, נתרן, זרחן ואבץ, מינרלים אלו ועוד מיקרו מינרלים נוספים באצה מסייעים בהתאוששות ומניעת כיווצי שרירים לאחר מאמץ.

האצה גם ידועה בזכות שפע הויטמינים שיש לה להציע מכל קבוצות ה-A, B, C, D, E, K.

גם כאן אם תרצו להינות מכל המינרלים והויטמנים שיש בספירולינה כדאי לצרוך .RAWספירולנה טרייה שהוקפאה או ספירולינה שיובשה בתהלך ייבוש נא-ייבוש

נוגדי חמצון

עוד סיבה ליתרונותיה של הספירולינה היא נוגדי החמצון שיש לה להציע.

ספירולינה מכילה ריכוזים גבוהים של כלרופיל, בטא קרוטן וקרוטונואידים נוספים, זיאקסנטין, פיקוציאנין וסופראוקסייד דיזמוטאז.

כל אלו יחד הם שילוב נהדר של נוגדי חמצון שאחראים להילחם ברדיקלים חופשיים ולתמוך ביצירה מחודשת של תאים בריאים ותקינים- השומרים על מערכת חיסונית חזקה ומתפקדת, מראה עור צעיר וקורן ואפילו תורמים באיכות חיינו ובמצב רוחנו.

הכלורפיל הוא למעשה נוגד חמצון שאחראי לחיזוק וטיהור הדם. בטא קרוטן וקרטונואידים הם נוגדי חמצון שנמסים בשומן וידועים בשיפור וחיזוק המערכת החיסונית. זיאקסנטין הוא נוגד חמצון חשוב לשיפור הראייה. פיקוציאנין הוא למעשה הפיגמנט הכחול הקיים באצה ומסייע לייצור מתחדש של תאי הגזע. סופראוקסייד דיזמוטאז נחשב כאחד מאנזימי נוגדי החמצון המטבוליים הנחוצים לשיפור הבריאות.

הרבה פעמים כחלק משגרת אימונים וספורט נמצא כי המזון שאנחנו מכניסים לגוף חשוב בפרט גם למראה גוף בריא, נוגדי החמצון הרבים שבאצת הספירולינה אכן תורמים את חלקם גם בתחום הזה.

גוף שנראה בריא וחזק אכן גם מצביע על מערכת חיסונית חזקה ומתפקדת כראוי.

צילום: מאגר תמונות 123RF


צריכה קבועה, רציפה ובמינונים נכונים תתמוך ותשפר את תפקוד הגוף לפניי, בזמן ואחריי אימון.

מחקרים מצביעים כי לאחר פעילות גופנית מאומצת ובטח לאחר פעילות סיבולת לב ריאה, הגוף נמצא תחת סטרס טבעי על מנת להתאושש ולהשיב את הגוף למצב מאוזן ותהיינה חשיבות רבה למה אתם מכניסים לגוף אחריי אימון אינטנסיבי.

המרכיבים שייכנסו אל הגוף לאחר אימון הם אלו שיקבעו את הבנייה המחודשת של החלבונים בגופיכם ואת מילוי החוסרים שנוצרו במהלך הוצאת אנרגיה ומאמץ.

צריכה קבועה של מקורות מזונות טבעיים ובריאים שכוללים בתוכם חלבונים, מינרלים, וויטמנים, פחמימות מורכבות וחומצות שומן חיוניות באופן שוטף במהלך שגרת האימונים ובפרט בפרק של שעה כלאחר אימון כזה או אחר, ממש חשובה לתפקוד ובריאות הגוף.

הספירולינה היא תוסף נהדר שיכול לתרום לכם רבות בשל האיכויות הנהדרות והרכיבים התזונתיים הרבים שיש בה, שלבו אותה נכונה במזון בו אתם צורכים ביום יום על מנת לקבל את מלוא יתרונותיה והקפידו לוודא כי אתם צורכים ספירולינה באיכות גבוהה, ספירולינה טרייה או כזו שייבושה בתהלך ייבוש נא שהוא למעשה ייבוש בחום נמוך מוגדר מראש או חימום טבעי ע"י השמש, על מנת להבטיח את שימור רכיביה של האצה.