ספירולינה לנשים בהריון ולאחר לידה

נשים בהריון וגם לאחר לידה תוהות רבות לגביי תזונה במהלך תקופות רגישות אלו ומפעילות שיקול רב בחשיבות ערכיי התזונה הנכנסים אל הגוף, תשומת לב רבה ניתנת לשם התפתחות תקינה ומיטיבה של העובר ושמירה על גוף האם למשך כל תקופת ההריון, לאחר לידה ובמהלך תקופת ההנקה.

צילום: מאגר תמונות 123RF

לא תמיד קל לשמור על תזונה מיטיבה לאורך כל היום ולשם זה ישנם תוספים תזונתיים נהדרים המועילים רבות לתקופות רגישות אלו בחיי האישה, אחד מהם הוא אצת הספירולינה בעלת יתרונות תזונתיים רבים ומרוכזים.

גוף האישה פועל במאמץ רב בזמן קליטת עובר, התפתחות ההריון, לקראת לידה ולאחר מכן, משאבי הגוף כולם מתרכזים לשם כך ויוצרים מארג חיים שלם שפועל במרץ רב ועם אספקת דם מוגברת, כך שניתן להבין את משמעות התזונה במהלך תקופה זו ואת תחושות הגוף הרבות הנלוות לתהליך זה, ביניהם הבחילות, הצרבות, העייפות המוגברת ועוד שלל תופעות וסיפטומים הקורים במהלך ההריון. יתרונותייה של אצת הספירולינה יכולים לסייע רבות ולהעניק נחמה תזונתית יומית ומיטיבה.

צילום: מאגר תמונות 123RF


עייפה? וממש רוצה קפאין? מה עם שייק בריא, טעים ומעורר הכולל ספירולינה?

העייפות במהלך ההריון ובעיקר בטרמיסטר הראשון הוא מבין התופעות המוכרות והידועות ביותר, מלבד מנוחה שממש כדאי להעניק לגוף שזקוק לכך במהלך ההריון, החיים לא נעצרים וישנן התחייבות ונשים בהריון רוצות לשמור על עירנות וחיוניות. החדשות הטובות הן שאצת הספירולינה ידועה בשל האפקט האנרגטי והיא נחשבת לתוסף תזונה בעל חלבונים, מינרלים וויטמינים רבים הנספגים בגוף בקלות ובשל כל אלו היא מעניקה תחושת עירנות ואנרגטיות ובהחלט מומלצת יותר מקפאין שנצרך דרך קפה, שוקולד, משקאות אנרגיה, משקאות קלים וכד', ואם כבר מזכירים אותם, יש לדעת שצריכת קפאין מוגברת במהלך ההריון לא מומלצת ואף עלולה להזיק ברמות לחץ הדם של האם והעובר יחד.

ספירולינה טרייה, שייקים ירוקים עם ספירולינה, סלטים בתוספת אבקת ספירולינה וגם טבליות ספירולינה הן רק מספר דרכים אפשריות מתוך מגוון גדול של דרכים לאיך לצרוך ספירולינה בצורה מיטיבה ולעורר את החיוניות ועירנות הגוף.

צילום: מאגר תמונות 123RF


ספירולינה תהיה שם עבורך גם במהלך הבחילות והצרבות

נשים רבות סובלות מבחילות וצרבות במהלך ההריון, ובכן זה באמת לא נעים ונשים בהריון נעזרות במאכלים יבשים בכדי להקל על תחושות אלו ובעזרים נוספים.

על פי מספר מחקרים שנעשו על אצת הספירולינה, מעבר להגברה ושיפור בתחושת העירנות, האנרגטיות וחיזוק המערכת החיסונית שהאצה ניחנת בה, שילוב ספירולינה בתזונה היומיומית תסייע גם בהתמודדות עם צרבת.

אם ספירולינה האצה הכחולה-ירקרקה מזכירה לכן תחושה דגית מעט וזה מעורר בכן בחילה, אולי תשמחו לגלות על אבקת ספירולינה כחולה שהיא נגזרת של האצה הכחלחלה-ירקרקה ומוכרת וללא שום ריח אצתי-דגי.

ספירולינה שופעת בנוגדי חמצון וחלבונים חיוניים למשך תקופת ההריון

אחד מהיתרונות הבולטים שיש לאצה להציע, היא כמות מירבית של נוגדי חמצון הנחשבים אנטי-דלקתיים ומחזקים את המערכת החיסונית, בתקופה רגישה זו המערכת החיסונית נחלשת מעט בהתאם לשינויים הרבים המתחוללים בגוף ההריוני ויש להיטיב בתזונה ותוספים התומכים את המערכת החיסונית.

רמת החלבונים העשירה הקיימת באצה בהחלט תורמת לגמישות המפרקים והחלמה מהירה של השרירים לאחר מאמץ, איך זה תקף להריון? במהלך ההריון מופעל מאמץ רב על רצועות האגן ההולכות ומתרחבות ולעיתים זה מלווה בכאב והתכווציות טבעיות ונורמליות, שילוב של ספירולינה באופן יומי ונכון עשויה לסייע בהקלה על תחושות אלו.

צילום: מאגר תמונות 123RF


הספירולינה איתכן גם לאחר לידה ובמהלך תקופת ההנקה

לא די בשינויים הרבים הקורים במהלך תקופת ההריון, גם לידה והנקה היא שינויים טבעיים וגדולים הכוללים גם הם עייפות מירבית וכמובן גוף שמרגיש ונראה אחרת.

נשים רבות מנסות להתמודד בדרכים שונות עם העייפות, חיזוק ושמירה על גוף בריא ואף ירידת משקל שממש חשוב לעשות זאת בצורה מבוקרת ונכונה, רצוי שלא להיכנס לדיאטות קשוחות ומזיקות וכן להזין את הגוף במזונות בריאים וגם בתוספי תזונה בהתאם לצורך.

ספירולינה יכולה לשמש כתוסף רלוונטי מאוד לאחר לידה ובמהלך תקופת ההנקה, לסייע בהתמודדות עם העייפות, במתן ריכוז גבוה של חלבונים, ויטמינים ומינרלים ובסיוע להשבת משקל תקין ובריא לאחר ההריון.

מצאי את הדרך בה מתאים לך לצרוך ספירולינה

אבקת ספירולינה, טבליות ספירולינה או ספירולינה טרייה? תנסי ותראי מה הכי מתאים לך .

כך או כך כל תוסף דורש מינון נכון המותאם לגופך ומצבך, כך שכדאי להתייעץ עם תזונאיים על מנת למצוא את הדרך הטעימה והכמויות המתאימים עבורך.

חשוב לדעת: ישנם מקרים ששימוש באצת ספירולינה הוא לא נכון או כדאיי במהלך תקופת ההריון ולאחר מכן, ההריון הוא תהליך טבעי שדורש תשומת לב מירבית ואישית, נשים רבות במהלך ההריון לומדות ושמות לב למה בדיוק מתאים להכניס לגופן ומה לא, כל שימוש בתוסף תזונה כזה או אחר במהלך תקופת ההריון, לאחר לידה ובמהלך ההנקה – מומלץ בהיוועצות רופא או תזונאים קליניים מקצועיים.