אורח חיים בריא: מתכוננים לקיץ

הקיץ כבר מתחיל להיות מורגש וזה בדיוק הזמן לאמץ הרגלים בריאים יותר. החום, השמש, האור שנשאר עד מאוחר, הם רק חלק מהסימנים. בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא, הגוף שלנו מושפע מכל אחת מהעונות וכשהקיץ מגיע, אנחנו יכולים לאמץ הרגלים שיהפכו את החיים שלנו לבריאים יותר.

צילום: מאגר תמונות 123RF

הגנה על הגוף

אי אפשר לפספס את השמש החמה בקיץ ולכן בכל יציאה יש להקפיד על קרם הגנה ולחבוש כובע על הראש. רבים מדי חושבים כי הדבר נכון רק לבילויים בחוץ, בחוף הים ובטיולים, אך זה לא מספיק. גם ביציאות קטנות חשוב להגן על הגוף.

מאכלים המתאימים לקיץ

ישנם מאכלים אשר "מתאימים" יותר לעונת הקיץ ולעומתם מאכלים ש"מתאימים" יותר לעונה הקרה. מאכלים קלילים ובהם גם יוגורטים וסלטים קרים, יהיו מצוינים. זו לא העונה המתאימה למאכלים כבדים כמו תבשילי קדרה, בשרים אדומים ודומיהם.

שתיה במידה הנכונה

הגוף שלנו זקוק למים לאורך כל ימות השנה ולרוב הדבר מורגש יותר בקיץ. זו העונה המושלמת להתחיל לתרגל שתיה נכונה ולהוסיף עוד מים לתפריט. באופן כללי, ההמלצה היא לשתות 8 כוסות ביום ובימים חמים כ-10 כוסות. ספורטאים, הריוניות ונשים מניקות צריכים להוסיף עוד מים. נקודה חשובה לזכור, שתיה יכולה להיות מים, תה צמחים קר לא ממותק, אך לא שתיה עתירת קלוריות וקפה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


פעילות גופנית המתאימה לאורח החיים

פעילות גופנית היא כמובן מבורכת אך אלה מאיתנו שמחליטים שהקיץ הוא הזמן להיכנס לכושר, צריכים לעשות זאת בחוכמה. אם הפעילות הגופנית מתרחשת בחוץ (ריצה, קבוצות התעמלות בפארק, אופניים ועוד), יש להביא בחשבון את הטמפרטורות בחוץ ולהיות קשובים לגוף. רצוי להיפגש עם רופא המשפחה לבדיקה כללית לפני תחילת האימונים ולהתייעץ עם מאמן לליווי והכוונה.

העדפת ארוחות קטנות

בקיץ יש לנו יותר שעות ואנחנו פעילים יותר. התאמת התזונה לעונה יכולה לעזור לתחושה הכללית שלנו ולהיטיב עם הגוף. זה הזמן לארוחות קטנות יותר, להוציא את המזונות הכבדים והחמים ולהעדיף את הקלילים. במקרה זה התחושה האישית היא החשובה וקל מאד להרגיש מהי ארוחה טובה. הפחתת הכמויות והעדפת מאכלים קלילים על פני כבדים, היא הדרך לחיים בריאים יותר.

העשרת התזונה בפירות עונתיים

הפירות הקיציים הם ללא כל ספק אחת האטרקציות של הקיץ. יש שיגידו כי הם עתירים בסוכר אך כשהם מחליפים נשנושים אחרים וארוחות כבדות, הם מעניקים לגוף שלנו יותר ויטמינים, מינרליים וגם נותנים לנו הרגשה טובה. כמובן, מילת המפתח היא "במידה" שטובה לנו ולא להגזים עם אף מאכל.

צילום: מאגר תמונות 123RF


יציאה החוצה כבר בשעות הבוקר

השמש עושה לנו טוב וחשיפה לאור בשעות הבוקר יכולה לסייע להרגשה ושינה טובה יותר. מומלץ כבר בשעות המוקדמות לצאת החוצה למספר דקות. השמש לא חמה מדי ואפשר לחבוש כובע על הראש, להתמתח מעט ולהתהלך בחוץ. לאלו מאיתנו שיש כלב, סיבוב בוקר בהחלט עושה את העבודה.

הקשבה לגוף

חשיפה לאורך שעות לשמש, אימון בחוץ ואפילו עקיצות יכולים להיגמר בצורה לא טובה. בקיץ יש להיות קשובים לגוף, להתייחס לסימני אזהרה ולגשת לטיפול רפואי אם יש צורך ואם יש ספק בכך שיש צורך. חשוב מאד להימנע מפעילות גופנית מאומצת בימים חמים במיוחד אך לצד זאת אין זה אומר שיש להימנע מכל פעילות.

בגדי עבודה מתאימים

לאלו מאיתנו אשר עובדים בחוץ – חשוב מאד להשתמש בבגדי עבודה מתאימים. גופיה ומכנסיים קצרים יכולים להתאים לבילוי של שעות ספורות בחוץ ולחוף הים, אך בוודאי שלא לעבודה. על הבגדים להיות ארוכים, קלים ומבדים נושמים כמו כותנה. במקרה זה יש להעדיף כובע אשר מכסה את הצוואר וכן את האוזניים להגנה מלאה בפני השמש.

התנהלות נכונה בשעות הערב

אורח חיים בריא כולל הימנעות מסכנות כמו אלו אשר צצות בשעות החשיכה ויוצאות מתוך האדמה. נחשים, עקרבים ואף מכרסמים פעילים יותר בשעות החשיכה ויתקפו במידה והם יחושו סכנה. יש להימנע מסידור מחסנים, הרמת אבנים באופן ישיר ולהיזהר בהרמת מכסים הנמצאים בגינה. ב"מפגש" עם נדל או עקרב, אין לנסות לתפוס או להרוג אותם אלא לתת להם להמשיך לדרכם. במקרה של נחש בבית יש לקרוא ללוכד נחשים.

צילום: מאגר תמונות 123RF