6 ויטמינים וצמחי מרפא למערכת חיסונית חזקה ובריאה

החורף בפתח ואף אחד מאיתנו לא באמת רוצה לחלות בשפעת, קורונה או להצטנן, רפואה מונעת היא פתרון נהדר לחיזוק המערכת החיסונית ובטח לפניי שמחלות החורף פושטות על האויר ומחפשות את דרכן אלינו! מחלות הן דבר טבעי אך בהחלט אפשר למנוע אותן עם כמה ויטמינים שנמצאים שם בשבילנו, מנינו עבורכם 8 ויטמינים וצמחי מרפא מומלצים, בואו נתחיל

צילום:

ויטמין D

רמה תקינה של ויטמין D בגוף מסייעת בהפחתת הידבקות ותחלואה של מחלות החורף השונות כולל מחלת הקורונה, חשוב לזכור שבמדינת ישראל גם במהלך החורף ניתן להינות ממנה הגונה של ויטמין D ע"י חשיפה מבוקרת, נכונה ויומיומית לאור השמש, כך שאם תצאו להליכה קצרה במהלך שעות האור וכשהשמש מציצה מבעד לעננים, לא רק שתקבלו ויטמין D החיוני לגוף, אולי גם תשרפו כמה קלוריות ובהחלט תרגישו הרבה יותר טוב מבחינה נפשית ואנרגטית.

בנוסף, חשוב לדעת שמחקרים מראים כי צריכה מוגזמת של ויטמין D ע"י תוסף יכולה להזיק מאשר להועיל, כך שאם אין ביכולתכם לצאת לטיולים קצרים ולהיחשף לשמש באופן קבוע ובכל זאת תתצטרכו לקחת תוסף, כדאי לעשות בדיקת דם, להיוועץ ברופא או תזונאי קליני.


ויטמין E

בדרך כלל ההיכרות עם ויטמין E מגיעה מתוך עולם הקוסמטיקה שהוכיח כי ויטמין E חיוני לעור הפנים והגוף ע"י תכונותיו הנפלאות, וביניהן היכולת של הויטמין להילחם ברדיקלים חופשיים ובכך לסייע בהתמודדות עם נזקי השמש, בעיות עור, תהליכי הזדקנות ועוד. לא די בנפלאות אלו, כמות תקינה של ויטמין E חשובה מאוד לתפקוד תקין של המערכת החיסונית ומסייעת לגוף להילחם גם בוירוסים, מסייע ביצירת כדוריות אדומות, הרחבת כלי הדם ומניעת קרישת דם, מונע מגוון בעיות בריאותיות ועוד.

החדשות הטובות הן שמחסור בויטמין E הוא די נדיר וע"י הקפדה על תזונה בריאה ומיטיבה תוכלו לקבל כמויות נאות של ויטמין זה באמצעות צריכה קבועה של קטניות כמו סויה ושעועית, דגנים מלאים כמו אורז, חיטה ושיפון, עלים ירוקים כמו עלי תרד, עלי ברוקלי ועלי סלק, שמנים צמחיים כמו חמניות, נבט חיטה, אגוזים כמו שקדים, בוטנים, פקאנים ואגוזי לוז, וגם מוצרים מן החי כגון ביצים וכבד ועוד מזונות רבים.

אם בכל זאת אתם מרגישים שיש לכם חוסר בויטמין E היוועצו ברופא.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אבץ

מינרל נחוץ וחשוב מאוד לחיזוק ותפקוד תקין של המערכת החיסונית, כמות תקינה של אבץ בגוף תסייע לגוף להילחם בזיהומים נגיפיים וחיידקים התוקפים את מערכת החיסון. לאבץ אין את היכולת להיאגר בגוף ולכן צריכה רציפה של אבץ היא חשובה ויכולה להתקבל בגופינו ע"י מזונות שונים כגון: אגוזים וזרעים כמו אגזי מלך, קשיו וזרעי דלעת, דגנים מלאים כמו שיבולת שועל, כוסמת, קינואה ואורז מלא, סרדינים ודג סלמון, בשר, ביצים, ירקות כמו פטריות איכותיות, אפונה, אספרגוס, תרד ועוד.

במידה ואינכם צורכים מזון מן החי כנראה שתגלו שעל מנת שאבץ ייספג כראוי בגוף, יהיה כדאי להיעזר בויטמין C המסייע בספיגת אבץ. בנוסף, אבץ פועל בשיתוף פעולה עם ויטמין D, A ואבות מזון רבים ואחרים, מחסור באחד מויטמנים או אבות מזון חיוניים בגוף כנראה יחלישו את תועלת האבץ בגופכם.

מפתיע לגלות שמחסר באבץ הוא די נפוץ, בדיקת דם או בדיקת שתן יכולות לגלות אם יש חוסר של אבץ בגוף.

צילום: Jane Doan | מאגר תמונות Pexels


צמחי מרפא מחזקים מערכת חיסונית

ישנם צמחים מרפא רבים היכולים לסייע במניעת מחלות ובטיפול מחלות קיימות, בחרנו עבורכם 3 צמחי מרפא מובילים ופופולרים למניעה וטיפול בזמן מחלות החורף

 אורגנו פראי

ברפואה הטבעית והמסרותית, אורגנו נחשב לאנטיביוטיקה טבעית, אנטיבקטריאלי ואנטי דלקתי, עשיר בכמות נאה של ויטמין A ו-k, מגנזיום וסידן, מכיל גם ויטמינים מקבוצת ה- B, ויטמין C, אשלגן, נוגדי חמצון חזקים וסיבים תזונתיים, כל אלו יחד הופכים אותו לעוצמתי במיוחד כאשר מדובר ברפואה מונעת ואף בזמן התמודדות עם מחלות של מערכת הנשימה והעיכול, מניעת זיהומים וחיזוק מערכת החיסונית.

ניתן לקחת אותו בכמוסות או בכל דרך אחרת, מקובלת ומותאמת שתינתן ע"י נטורפת/ית מוסמכים.

סמבוק שחור

למעשה מדובר בפרי שחור ומתוק יחסית, נצרך כתוסף תזונה עשיר בנוגדי חמצון ובויטמין C, מסייע בהחלמה של הגוף ממחלות וזיהומים בעיקר כשמדובר בדרכי הנשימה העליונות, תורם לבריאות הלב, מווסת את פעילות המערכת החיסונית ועשיר בערכים תזונתיים, אם כבר חליתם ותרצו לסייע לגוף להחלים, כנראה שסמבוק שחור יהיה תוסף שכדאי לקחת.

אכיניצאה

צמח מרפא בעל מרכיבים נוגדי דלקת ונמצא בשימוש עבור התמודדות עם מחלות בדרכי הנשימה העליונות.

אכינצאה נלקחת כאשר כבר מופיעים סימנים מחלה, היא תסייע למערכת החיסונית להתמודד עם תסמיני המחלה ובטווח הארוך יותר בחיזוק המערכת החיסונית.

בחרתם לטפל בעצמכם עם ויטמינים וצמחי מרפא? יופי! דאגו לעשות זאת בבטחה ולהיוועץ במומחים, כמו רופאים, תזונאיים קליניים ונטרופתיים.

 

מה עוד תורם למערכת חיסונית חזקה ובריאה? מצב רוח טוב! בריאות הנפש ובריאות הגוף שלובים זה בזה ועל מנת לחזק את מערכת החיסונית ואת תחושת החיוניות, כדאי שנקפיד גם על פעילות גופנית, שינה איכותית ותזונה בריאה.