איך לצרוך ספירולינה

אצת הספירולינה ידועה כעשירה בחלבונים, ויטמינים ומינרלים, תומכת בעירנות ובאנרגיה שלנו היא תוסף תזונה קל לצריכה ומעבר לצריכתה כקפסולה או טבליה, תוכלו לשלב את אצת הספירולינה כאבקה בעוד דרכים מעניינות שייפתחו לכם את התיאבון, דרך שייקים, פשטידות, בבצק, בקרקרים ועוד.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

היכן תמצאו את אצת הסיפרולינה?

קרוב לודאי שתמצאו את האצה בכל חנות טבע קרובה לביתכם. תמצאו אותה לרוב:

  • כטבליה או קפסולה
  • כאבקה
  • כפתיתים גרוסים של האצה
  • כאצה קפואה

האם יש הבדל באופן הצריכה?

אופן צריכתה של הספירולינה נתונה לבחירתכם וההעדפה האישית שלכם. הספירולינה עשירה בחומצות אמינו, מינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, סידן, ברזל, חומצות שומן – אומגה 3, אומגה 6, אומגה 9,  ויטמינים: B1,B2, B3, C, K ועוד. בכל אופן צריכה של האצה הערכים התזונתיים דומים למדי עם שינויים מעטים באופן צריכה כזה או אחר.

כן חשוב מאוד לקרוא לפני כן אילו חברות מפיקות ומייצרות את האצה באופן הטוב והאיכותי ביותר, מכיוון שהספירולינה פופלרית מאוד, מוצר המדף הזה מגיע בשלל תצורות ומחברות שונות, הכי חשוב שלא תתצרכו את הספירולינה כשהיא מריחה או מרגישה לכם מעופשת ולא טרייה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


לפי ההעדפה האישית שלכם

ישנם שיעדיפו לצרוך את אצת הספירולינה כטבליה או קפסולה לצד המזון, לאלו שמעדיפים לצרף את הספירולינה לאורח חייהם באופן טעים ומעניין יותר, ניתן לרכוש את האצה הכחולה-הירוקה הנהדרת הזו ולהוסיף אותה בקלות במתכונים שונים. מעבר לדרך הידועה, הוספת האבקה לשייקים של פירות,ירקות וירוקים ישנן עוד דרכים יצירתיות ומעשירות להוסיף את הספירולינה לתזונה היומיומית שלכם.

תוכלו להוסיף אותה בפשטידות גבינות,ירקות וירוקים, הכנת בצק והוספת האבקה לבצק מה שיצבע את הבצק שלכם וגם יעשיר אותו, בהכנת גלידות וקרטיבים בייתים תוכלו גם כן לתת גוון חדש ולהבטיח את שילובה של הספירולינה, בסלטי ירקות, בהכנת טחינה, מרקים ותבשילים, הוספת האצה בהכנת קרקרים בריאותיים עם זרעים שונים ובמאפים שונים כמו מאפה ברוקלי, מאפה תרד, או כל מאפה שאתם אוהבים להכין. ממש ניתן להתייחס אל סיפרולינה כאל ירק מיקרוסקופי שמתשלב בקלות במתכונים היומיומים שלנו.

צילום: מאגר תמונות 123RF


צריכה מומלצת ביום:

מכיוון שסך הכל מדובר בתוסף מזון, משמע ספירולינה היא סוג של מאכל ואין ממש כמות מוחלטת, חד משמעית מומלצת. ההמלצה הכללית שעולה מתוך מחקרים היא בין 1-3 גרם ביום. כדאי תחילה לשלב אותה מעט בשייקים, מאכלים שונים כמו אלו שציינתי קודם ולראות אם וכיצד אתם אוהבים לשלב אותה. במידה ובחרתם לצרוך ספירולינה כטבליה או קפסולה, כמות הצריכה תהיה טבליה או קפסולה אחת ביום כתוסף מזון שיש לבלוע עם כוס מים.

לסיכום

יתרונות בצריכתה של הספירולינה:

1. מקור חלבוני זמין ונפלא למזון- בעלת 18 חומצות אמינו שחיוניות לגוף שלנו ותפקוד תקין.

2. מוכחת כתומכת בתחושת שובע ושמירה על משקל תקין.

3. האצה ידועה בהעלאת תחושת החיוניות והאנרגיה ומסייעת בהפתחתת עייפות כרונית.

4. אנטי דלקתית ותומכת במערכת החיסונית שלנו.

לספירולינה עוד יתרונות נוספות שנחקרו והוכחו – במידה והחלטתם להוסיף את את אצת הספירולינה לחייכם חשוב וכדאי שתקראו ממקורות מידע אמינים ומדעיים כדי ללמוד עוד על האצה המיקרוסקופית והנפלאה הזו.